Bewonerscommissies vertegenwoordigen de bewoners van een bepaald appartementencomplex, of van een (deel van een) wijk. De bewonerscommissies hebben contact met Beter Wonen over bijvoorbeeld technische problemen in het complex of de leefbaarheid in een wijk.
Daarnaast heeft het Huurdersplatform ook contact met de bewonerscommissies. Enkele malen per jaar organiseert het platform bijeenkomsten met (een deel van) de bewonerscommissies. Tijdens deze bijeenkomsten hoort het Huurdersplatform waar de bewonerscommissies of individuele huurders tegenaan lopen bij Beter Wonen. Het platform kan dan stappen ondernemen om het contact te verbeteren of standpunten duidelijker te maken.
Het Huurderplatform Beter Wonen vormt daarmee een luisterend oor bij vragen of klachten, geeft achtergrondinformatie wanneer er wijzigingen zijn in het huurbeleid van Beter Wonen en helpt de commissies bij geschillen.
In verband met de AVG zijn alle namen van contactpersonen niet meer zichtbaar. Mocht u toch in contact willen komen met één van de commissies kunt u een mail sturen naar
De bewonerscommissies:
- De Riet
Bewonerscommissie Rietpoort - Nieuwland 2
- Binnenstad / Noorderkwartier
- Huurderscommissie Wingerd Overbeke
Aalderinkshoek - Wijkhuurderscommissie Aalderinkshoek
Schelfhorst - Bewonerscommissie Parkstede / Parkstede Plus
- Huurdersvereniging De Terp
- Bewonerscommissie De Buitenhof
- Bewonerscommissie Beekrede / Beekzicht
- Bewonerscommissie Karelia